Fredag den 17. oktober bliver DR Koncerthuset igen centrum for fejringen af dansk musik med P3 Guld. Årets værter, Julie Rahbek og Pelle Peter Jencel, guider publikum gennem en aften fyldt med musikalske højdepunkter – og det hele sendes direkte på DR1, DRTV og P3.
“P3 Guld er den største og vigtigste fejring af dansk musik og noget helt særligt. Det kan man både mærke på de artister, der optræder, på dem, der er nominerede, og på alle de fans, der fester i salen. Det har jo været det vildeste danske musikår, så der er helt klart noget ekstra at fejre denne gang”, siger Pelle Peter Jencel.
Showet bliver et spotlight på nye stjerner og etablerede ikoner. Der vil blandt andet være musik fra nogle af landets største musiknavne, herunder Artigeardit og Aphaca. Men P3 Guld handler også om at fremhæve morgendagens stjerner. Man kan blandt andet glæde sig til Mille, som har markeret sig med hits som ‘Lyver for min dagbog’ og ‘Kendt mig en uge’. Flere navne bliver tilføjet senere.
Tidligere modtagere af P3 Prisen
2001: Saybia
2002: Swan Lee
2003: Baby Woodrose
2004: Peter Sommer
2005: Tina Dickow
2006: Mikael Simpson
2007: Dúné
2008: VETO
2009: I Got You On Tape
2010: Fallulah
2012: When Saints Go Machine
2013: Marie Key
2014: MØ
2015: Ukendt Kunstner
2016: Karl William
2017: Benal
2019: The Minds Of 99
2020: Jada
2021: Drew Sycamore
2022: Tobias Rahim
2023: Artigeardit
2024: Lamin
