Du kender måske Familien fra Benjamin Havs koncerter. Nu står de også på egen hånd.
I oktober 2025 udgav Familien deres første musik i eget navn: EP’en Hvis Jeg Dør Nu Vil Jeg Dø Glad, bestående af seks instrumentale numre med rytmer, grooves og blæsere i fokus. Udgivelsen er som ved Familiens koncerter præget af en legesyg og nærværende tilgang til musikken, og giver tydeligt udtryk for bandets karakteristiske energi.
Artiklen fortsætter efter videoen
Familien har udviklet et legende og kreativt liveshow med håndholdt, velspillet og rå, groove-baseret musik – tilsat vidunderlige dansetrin og skarpe blæsere. Et band, der giver dig lyst til at bevæge dig og trække på det helt store smil.
I løbet af de sidste år har Familien kunne opleves til flere udsolgte koncerter på Hotel Cecil, på de helt store scener i Store VEGA og på Train og over sommeren på flere festivaler, til fuldt fremmøde og anmelderroser.
Til oktober og september skal de på Danmarksturné som i nedenstående.
To. 17/9 – København, DR Studie 2
Fr. 18/9 – Roskilde, Gimle
Lø. 19/9 – Aalborg, Skråen
Fr. 25/9 – Esbjerg, Tobakken
To. 1/10 – Køge, Tapperiet
Fr. 2/10 – Odense, Posten
Lø. 3/10 – Aarhus, Train
