Vega har præsenteret nyt website og ny visuel identitet

Vega har præsenteret nyt website og ny visuel identitet

Det københavnske spillested Vega lancerer nyt website. Vega.dk har 100.000 besøgende og 270.000 sidevisninger om måneden, og de får nu en bedre oplevelse.

“Vi startede med at forme en ny visuel identitet. Vi ønskede noget enkelt, stramt, inviterende og moderne. Som dog stadig skulle have godt fat i rødderne på VEGAs fredede fundament og vores stolte historie”, skriver Vega på Facebook og fortsætter: “Vi havde to vigtige krav til os selv: Vores plakat skal kun kunne komme fra VEGA og være let afkodelig. Og vi skal skabe hurtigt overblik i et omfattende program. VEGA har ofte mere end 50 arrangementer på en måned fordelt på tre sale og med flere nye formater, som falder ved siden af koncertprogrammet”

På VEGAs nye plakat springer artisternes navne beskueren i møde, mens dato og sal for at skabe plads og rum er gjort mindre. “Vi har givet vores nye formater og eksperimenter et nyt, samlet navn: VEGA Beyond. Denne del af programmet har fået sin egen plads nederst på plakaten. Designet af vega.dk og af vores øvrige nye artwork udspringer fra den nye plakat”.

Det nye vega.dk er hurtigt og let at søge på. “Og så har vi tilføjet nye muligheder. I vores kalender kan du – som altid – se alle vores kommende koncerter. Som noget nyt kan du skabe dig et hurtigt overblik ved at vælge plakatvisningen. Dette fjerner alle fotos og beskrivelser og giver dig en ”koncertplakat” med en overskuelig oversigt over kunstnere og datoer. Som altid kan du i kalenderen sortere på genre og måned. Nu kan du også sortere på vores sale”, skriver Vega videre.

Share